Att synas på sökmotorer är viktigt om man vill att besökare ska hitta in till sidan, men hur gör man för att synas på sökmotorerna då? En mycket bra start är att fundera ut vad besökarna sannolikt skriver för att hitta den information de söker. I vissa fall är sökoptimerare själva rätt dåliga på att tänka som sina besökare. Är verkligen nyckelorden sökmotoroptimering eller relevansoptimering kritiska framgångstermer eller är det bara prestige i konkurrens med andra sökoptimeringsföretag? En kund som söker på relevansoptimering är nog redan mycket medveten om vilka aktörer det finns på marknaden. Men givetvis gäller samma villkor för alla – man vill synas på relevanta sökfraser även om konkurrensen är stenhård.

Jag har mitt sätt att synas på sökmotorer och några av söken som leder trafik till mig är väldigt ’folkliga’. Här är några exempel med positioner i svarslistan på Google. Optimering (2) Seo guide (1) Optimera hemsidan (växlar mellan 1 och 2) Optimera hemsidor (1) Hitta min (1)

Artiklar om SEO

Anders Gärme
Senaste inläggen av Anders Gärme (se alla)